Kayropraksi

KAYROPRAKSİ

KAYROPRAKSİ yöntemiyle semptom tedavisi yerine vücut sağlığının doğal yollardan korunması ve direncin geliştirilmesi amaçlanır. Bu amaç doğrultusunda, kayropraksi insanın sinir sistemiyle ilgilenir. Sinir sistemi beyinden başlayıp, vücuda dağılmadan önce omurgadan geçer. Bu iletişim ağı; uyku, sindirim ve bağışıklık sistemi ile fiziksel koordinasyon sağlama gibi fonksiyonları kontrol eder. Omurganın doğal yapısında olmayan bir eğrilik ve şekil bozukluğu, beyin ile vücut arasındaki iletişim ağında kopukluğa neden olur. Vücut, fonksiyonlarını gerektiği gibi sürdüremez hale gelir. Kayropraktör, omurgadaki doğal olmayan eğriliklere müdahale ederek, sinir sistemi aracılığıyla fonksiyonlarını kontrol etme becerisini vücuda geri kazandırmış olur. Kayropraksi uzmanları, omurgaya elle müdahale eder, bel, boyun ve sırt ağrılarını tedavi eder. Türkiye için yeni denilebilecek bir yöntem olan kayropraksinin uğraş alanı ağırlıkla omurga ve sinir sistemidir.

Omurlarda oluşan, sinir ve hareketi etkileyebilen eksen bozuklukları ortaya çıkabilir. Kayropraktörler omurga, kalça ve ilgili eklemlerdeki bozuklukları omurga manipülasyonları ile düzelterek tedavi ederler. Kayropraksi tedavisinde zaman içinde gelişen ve hastanın özelliğine göre farklılaşan 250’den fazla yöntem kullanılır. Kayropraksi kırık, spinal kord tümörü ve enfeksiyon dışındaki hastalıkların tedavisinde kullanılır. İlk muayene yaklaşık bir saat sürer. Hastanın kayropraksi uygulaması için uygun olup olmadığı belirlenir. Omurgada tedavi edilecek alan saptanır. Eller kullanılarak mevcut eklem harekete geçirilir. Böylece sıkışmış sinirlerin üzerindeki baskı ortadan kaldırılır. Tedavinin ilk aşamasında hasta rahatlama ve hafifleme hisseder. Aynı zamanda beldeki veya boyundaki ağrılarda azalma olur. İkinci aşamada omurganın biyomekaniği değişir. Son aşamadaysa hasta iyileştikten sonra omurgası zaman zaman kontrol edilir. Özellikle bel, sırt ve baş ağrısı; sinir sistemiyle ilgili olduğu için stresten kaynaklanan sorunlarda iyi sonuç verir. Ayak, diz, omuz ve diğer eklem hastalıklarına da faydası vardır. Ama hastalar en fazla bel ve boyun ağrıları için yardım alır.

Kayropraksi sadece mekanik olarak uygulandığı zaman da kişinin iyileşmesine yardımcı olur. Omurgayı, dolayısıyla omuriliği rahatlattığı için sinirlerin geçişini kolaylaştırarak hastanın sağlığına kavuşmasını sağlar. Yani kişinin kendisini iyileştirme gücünü de harekete geçirmiş olursunuz.
Bozulmuş, çökmüş bir yolda arabalar nasıl ilerleyemezse sinirler de omurilikte ilerleyemez, ulaşmaları gereken organları gidip uyaramazlar. Ve tabii varacakları yere gidemezler. Taa ki, yol onarılıncaya kadar. İşte sağlık sorunlarının büyük bir bölümü, sinirlerin rahatça dolaşamaması sonucu ortaya çıkar. Şayet sinirlerin güzergahı olan omurgada gerekli düzeltmeler yapılıp yani yolun onarılmasıyla olması gerektiği hale getirilirse beden yeniden sağlığına kavuşur. Kayropraksi, omurganın sağlıklı, güçlü kısaca olması gereken biçimini almasını sağlayan bir yöntem… Böylece omurilikten sinirlerin geçişini kolaylaştırıp bedenin sahip olduğu potansiyeli tam olarak kullanabilmesine yardımcı olur.

Kullanıldığı Eklemler

Özellikle eklem ve yumuşak dokular üzerinde son derece başarılı sonuçlar alınmaktadır. Baş ağrıları, migren, her türlü sırt, bel kısaca omurgaya bağlı ağrılar, fıtık, ameliyat sonrası ortaya çıkan ağrılar, duruş bozukluğu sonucu oluşan sorunlar çözüme kavuşabilmektedir. Belli bir biçimde sürekli durmanın omurgayı etkilediğini ve ağrılara neden olur. Başınızın duruşundan kolunuzun ya da bacağınızın aldığı poza kadar bedeninizin duruşu omurgayı etkiler. Örneğin, devamlı sağ bacağını sol bacağının üzerine atan kişide sağ kalça hafif geriye ve aşağı iner. Sol kalça ise öne ve yukarı doğru çıkar. Bunun sonucunda sağ bel bölgesindeki kaslar bütün olarak kasılır, böylece duruşa adapte olur. Devamlı bu biçimde oturursanız zamanla ağrılar başlar. Devamlı oturarak çalışan kişilerin öncelikle oturmalarına dikkat etmeleri, dik ve rahat bir biçimde oturmaları tavsiye edilir. Ayrıca, yarım saat oturduktan sonra kalkıp kısa bir dolaşmadan sonra oturmaya devam etmenin omurganın sağlığı açısından yararlıdır. Bedenin duruşunda ağırlık merkezi çok önemlidir.