KINESIOTAPING

Kinesiotaping Japonya’da yaklaşık 25 yıl önce geliştirilmiş, fakat Avrupa ve Amerika’da olduğu gibi ülkemizde de son yıllarda tanınmaya başlamış, Özel bir tedavi ve bantlama yöntemidir. Kinesiotaping uygulamalarının temelde iki amacı vardır. Bunlar;

• Ağrısız ve daha kolay hareket edebilmeyi sağlamak,

• Yumuşak doku iyileşmesini desteklemektir.

Kinesiotaping uygulamalarında kullanılan bantlama materyali KINESIO TAPE olarak bilinmektedir. Bu bant oldukça ince ve hassas dokunmuş pamuklu bir malzemeden imal edilmiştir. Bu özellikleri sayesinde KINESIO TAPE ıslanma ve terleme durumunda bile cilt üzerinde kalabilmektedir uygulama sonrasında duş almak yada ellerinizi yıkayabilmek mümkündür.

Uygulamanın yapıldığı cildin yapısı ve ortam koşullarına bağlı olmak üzere uygulama bölgesinde çıkmaksızın 4 ila 7 gün kalabilmektedir. Kinesiotaping bantları boyunun %30ila %40’ı kadar uzayabilmekte hareketle ciltte oluşan gerilme ve gevşemelere uyum sağlayabilmektedir. Kinesiotaping bantlarının yapısında ciltte alerji yaratabilecek lateks veya benzeri herhangi bir etken madde içermez. Bantlar yerine göre birbiri üzerine katmanlar oluşturacak şekilde de uygulanabilir ve farklı amaçlara göre kesim şekli ve uygulama yönü ve bölgesi farklılık gösterebilir.

Kinesiotaping uygulamaları sonrasında ciltte tahriş nadiren görülen bir durumdur, fakat yinede uygulama bölgesi tahriş olabilme ihtimaline karşı dikkatle takip edilmelidir. Kinesio bantlarindan en yüksek verimi elde etmek için bir fizyoterapist eşliğinde kinesio bandının uygulanması gerekir.

Kinesio bant nasıl kullanılır?

Vücutlarımız hareket etmek üzere tasarlanmıştır ve Kinesiotaping Tekniğinin temel amacı harekete destek olmak ve hareket etmeyi kolaylaştırmaktır. Tekniğin başarı ile uygulanması kaslar, eklemler, bağlar ve dolaşım sisteminin anatomisini bilmekten ve duruma uygun doğru teknikleri uygulamaktan geçmektedir.

Kinesiotaping teorik olarak, cildi yukarı kaldırıp deri ile kasların arasındaki boşluğu arttırmakta ve bölgede oluşan basıncı hafifletmektedir. Yaralanma bölgesinde azalan basınç kan dolaşımının artışı ile sonuçlanır ve böylece lenfatik drenaj oluşur. Dolaşım sisteminde yaratılan bu etki yaralanma bölgesindeki gerginlik ve hassasiyetin giderilmesinin yanında bölgede deri altında var olan ağrı reseptörlerinin uyarılmasını da önler, böylece ağrısız hareket etme imkânı sağlanmış olur. Kinesiotape bantları’nın esneyebilme özelliği yorgun, zayıf yada yaralanmış kaslara fiziksel yardım oluşturmak üzere de kullanılmaktadır. Bantların farklı renkte olması, uzak doğunun renklerle tedavi felsefesine ve kişisel tercihlere dayandırılmaktadır, fakat fizyolojik etkileri açısından mucize tedavi bantı kinesiotapede bütün renkler aynı özellikleri içermektedir. Ülkemizde bu işin eğitimini almış uzman doktor ve fizyoterapistler tarafından uygulanmaktadır. Uygulama yapacak kişinin çok iyi anatomi bilgisi olması gerekmektedir.

Kinesiotape’in kullanım amaçları;

• Uygulama bölgesine farkındalığı artırdığından, eklem-kas-tendon ve bağları desteklediğinden koruyucu,
  • Cilt altındaki yumuşak dokuda meydana getirdiği kavitasyon ile dolaşımı hızlandırıcı,
  • Ağrıya sebep olan maddelerin uzaklaşmasını sağlayarak ağrıyı azaltıcı,
  • Ödemi azaltıcı,
  • Kas spazmını çözücü,
  • Kas iskelet sistemini destekleyici olarak kullanılmaktadır.

Yukarıda sayılan amaçlara uygun olarak uygulandığı durumları ise şöyle sıralayabiliriz;

• Kas-tendon yaralanmaları,
  • Eklem ve bağ yaralanmaları,
  • Bel-boyun ağrıları,
  • Kas spazmı,
  • Fibromiyalji,
  • Lenfödem,
  • Travma sonucu meydana gelen şişlik ve morarma,
  • Sinir sıkışmaları,
  • Eklem rahatsızlıkları,
  • Hamilelikte görülen bacak krampları ve şişlikler.

Kısacası yumuşak doku ve tüm eklemlerde hareket kısıtlaması yapmaksızın rahatlıkla kullanılabilir.